טירגוט קהל יעד: 5 שיטות להפסיק לזרוק כסף בפייסבוק

טירגוט קהל יעד בפייסבוק הוא כמעט נושא נפרד בשיווק דיגיטלי. כבר הרחבנו על אפשרויות פילוח קהל היעד שיש לפייסבוק, עכשיו נעסוק בשיטות שיגרמו לנו לפרסם אך ורק לאנשים שבעניין לקנות.

בטוח קרה לך פעם שבדקת מוצר מסוים באינטרנט והמוצר הזה פשוט לא מפסיק  לעקוב אחריך בהמון מקומות?.

 אולי לחלק זה קצת מציק, אבל מחקרי שיווק מגלים ששיטת השיווק הזו – פשוט מצליחה להגדיל מכירות.

לשיטת הפרסום הזה קוראים רימרקטינג (Re-Marketing), שיווק מחדש בעברית.

השיטה הזו לרוב דורשת הגדרות פרסום מתקדמות והתקנת קודי מעקב באתר ובאפליקציה ועכשיו נלמד איך עושים טירגוט קהל יעד גם בלי כל זה (למרות שמומלץ ממש להתקין)

השיטה המיוחדת של מיקוד הקהל של פייסבוק, מאפשרת למפרסמים לבצע מיקוד שמתנהג בדיוק כמו רימרקטינג. למרות שרמות הדיוק לא כל כך חדות (אי אפשר לבחור מוצר ספציפי ולקוח מסוים – כמו ברימרטינג), אבל עם קצת תחכום אפשר להשיג המון.

אנחנו נסקור 5 שיטות שעם קצת חשיבה ושימוש נכון יצליחו להרים לכם את קמפיין הפרסום לשמיים.

1. רימרקטינג של קהל מותאם אישית

אם קהל מותאם אישית ניתן לעשות המון בשביל טירגוט קהל יעד, הלייקים שקבלת בדף מגיעים מאנשים אמיתיים (אם לא עשיתם טעות וקניתם פייק לייקים) שכנראה מעוניינים בדף שלך ומרגישים ששווה להם לעקוב אחריך.

לייקים היא אמנם האפשרות הקלה ביותר, אבל ניתן גם לבחור צפיות בווידיאו (ולמקסם את זה עד לרמה של מספר השניות שצפו), או לבחור אנשים שצפו בדף האינסטגרם שלך.

רמת הדיוק מאפשרת פשוט לבחור פוסט / סרטון ספציפי – כך שאם אתם מוכרים מוצר ספציפי, תוכלו להעלות את רמת הדיוק ולהשקיע בקידום של אותו מוצר בלבד.

לפני שנעבור לסעיף הבא, אני רוצה להתעכב רגע על רימרקטיניג לטופס לידים, [מי שלא שמע או לא יודע, יש אפשרות ליצור מודעות עם כפתור להשארת פרטים – קמפיין לידים]

כל מי שעשה קמפיין לידים יודע שכמעט חצי מהלידים לא נסגרים והופכים למכירה (בעתיד אכתוב מאמר איך להגדיל את שיעור הסגירה) ומודעות לידים עולים המון כסף (ביחס לשאר הקמפיינים בפייסבוק) – אין דרך אחרת לנסות להציל את ההשקעה מאשר רימרקטינג בשיטות שהזכרתי.

2. קהל דומה Lookalike Audiences

לטובת אלו שלא יודעים מזה קהל דומה או "לוקאלייק" מדובר בפיצ'ר מדהים (שלא תמיד עובד) שמאפשר לפייסבוק לקחת קהלים קיימים (כמו למשל הקהל שיצרנו סעיף הקודם או העלאת קובץ אם פרטי הלקוחות הקיימים – לחץ כאן להדרכת הכנת קובץ באתר פייסבוק) ופייסבוק תמצא עבורכם לקוחות עם מאפיינים דומים ללקוחות הקיימים שלכם.

ניתן ליצור כמה קהלים דומים ולבחור את רמת ההרחבה של הקהל הדומה שלכם.

רק אציין שלמרות כל פרשיות הפרטיות והדליפות של פייסבוק, קבצי הלקוחות שלכם שמכילים כמובן את המידע הכי רגשי שיש מאובטחים ומגובבים על ידי פייסבוק ונמחקים לאחר השימוש.

3. בחירת מאפיינים דמוגרפיים ומיקום גיאוגרפי

מי שאי פעם פרסם בפייסבוק יודע שיש המון אפשרויות לבחירת מיקום של הלקוחות, בחירת העדפות, התנהגויות והרגלי רכישה ועוד המון.

זה אמנם לא נחשב רימרקטינג במובן השיווקי, אבל בחירה נבונה של האפשרויות הרבות שישנם, יצליחו להגיע לקהל שיש מצב שמעוניין במוצר שלכם.

רק להבנה, כשאנשים עוברים דירה – הם תמיד צריכים מוצרים חדשים לבית (יש יוצאים מן הכלל כמובן ?), אימהות לתינוקות יצטרכו מוצרים לתינוקות – מקווה שהרעיון ברור.

אני בפעם השניה ): מפנה אתכם למאמר שכתבתי בנושא בחירת קהלים, כך שאפשר להעמיק עוד בנושא ולנצל אותו עד הסוף.

4. טירגוט קהל יעד באמצות שלילת קהלים

כשאני רואה קמפיינים של טירונים, אני שם לב שברשימת אי הכללה או שלילה אין או כמעט אין שלילה.

שימו לב שאין לנו באמת מושג איך פייסבוק בונה את הפונקציה "תחומי עניין", ברור שיש המון אלגוריתמים ושיטות "סודיות" מאיפה הם מגיעים לתחומי העניין.

רק אציין כאן שיש החולקים על איכות קביעת תחומי העניין של פייסבוק – כמו בניסוי הזה ובדיוק לכן כדאי לנסות לתחם את תחומי העניין של הקהל.

אחד הדרכים שאני משתמש בהם – סתם מתוך אינטואיציה, אני מסמן מילים נרדפות של דברים שאני מפרסם וכולל אותם ברשימה לשלילה.

 כמו: אני מפרסם ארונות, אני מתכוון לארונות בגדים וכאלה – ואני מסמן לשלילה "ארון מתים", או ארון (שם), מהניסיון שלי רואים שיש שינוי במחוון התפוצה הפוטנציאלית, מה שאומר שיש איזשהו חפיפה בין הקהלים.

ניתן לכלול או לא לכלול קהל שעשה לייק לעמוד שלך ועוד.

5. טירגוט קהל יעד עם עריכת מיקומים

ההמלצות של פייסבוק הרשמיות ממליצות להשתמש ב"מיקומים מומלצים" שכוללות מיקומים שונים בפייסבוק כמו וידאו, מסנג'ר, אינסטגרם ורשת האתרים של פייסבוק.

יש הטוענים שפייסבוק תעשה שימוש באלגוריתם מתוחכם וכך תביא לתפוצה רבה יותר (בגלל שלטענתם התחרות בפוסט בפיד (אוסף החדשות) היא עצומה והתפוצה נמצאת בתחרות קשה מול מפרסמים אחרים בפייסבוק.

כדי למקד ולהגיע למקום הנכון, כדי לחשוב איפה הקהל שלכם נמצא, ואיפה הוא מצפה לראות את הפרסום שלכם.

לכל פלטפורמה יש את רמת הפוקוס התואמת עבורה, לא חייבים תמיד להופיע בפיד – יש מקומות שיכולים להצליח גם או אפילו יותר.

זה אולי סתם ניחוש, אבל בתחומים כמו יופי וקוסמטיקה – יש העדפה ברורה לווידאו, לתחומים כמו אימון והעצמה אישית יש העדפה לפלטפורמת מסנג'ר.

לסטייל ואופנה, כמובן שאינסטגרם וסטורי יתפסו מקום מכובד לחלוטין. בקיצור להפעיל חשיבה על המוצר ובאיזה מיקום הוא יצליח הכי הרבה.

בלי קשר או אם קשר – המשך לקרוא על קראייטיב ובחירת תמונה מתאימה ושיווקית במאמר שכתבתי.

מוזמנים להעיר, לשתף, וליצור קשר כדי שנוכל להצליח גם עבור העסק שלכם.

Ad Marker

Ad Marker

המטרה של הצוות שלנו היא: להדגיש אותך באינטרנט ולהוביל אותך להצלחה עסקית. הצוות כותב מאמרים בתחומי השיווק והפרסום באינטרנט לעסקים במטרה לעזור לבעלי עסקים לשגשג באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. המאמרים מתעדכנים בתדירות גבוהה ושמים דגש על מידע שיכול להועיל לגולשים באתר. ניתן גם ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בעמוד "צור קשר".

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היו חברותיים, שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

פוסטים אחרונים

עקוב אחרינו