קידום ממומן בגוגל ופרסום בגוגל – מה שכדאי לך לדעת על זה

למה בכלל קידום ממומן בגוגל? היום כל אחד שמחפש בעל מקצוע או מתעניין ברכישת מוצר/שירות, נכנס דבר ראשון למנוע החיפוש גוגל.

כדי להיות שם ברגע המושלם, בעלי עסקים רבים בוחרים לפרסם מודעות ממומנות ברשת החיפוש של גוגל.

המודעות מופעלות רק ברגע שהגולש חיפש ביטוי ספציפי בלבד – כך נוודא שלא "נבזבז" קליקים על לקוח לא רלוונטי.

קידום ממומן בגוגל – איך זה עובד?

אם לצורך הדוגמה נחפש בגוגל: אינסטלטור בתל אביב, נוכל לראות שקיבלנו מעל 600,000 תוצאות… פירוש הדבר הוא שהביטוי שחיפשנו נמצא מעל 600,000 פעמים באתרים שגוגל סרק.

כל בעל עסק מבין שמדובר בדבר בעייתי עבורו. הסיכוי של מי שמחפש בגוגל למצוא אותך הוא נמוך ביותר. וזה גם אם השקעת באתר איכותי ומעוצב במיוחד, וגם אם המחירים שלך זולים במיוחד.

אז מה עושים? ישנם כמה שיטות מוכרות יותר כמו קידום אתרים אורגני ופרסום באינדקסים ומוכרות פחות כמו קידום בגוגל מקומי (Google My Business) ושימוש חכם בפרסום ברשתות חברתיות.

השיטה היעילה ביותר (לפעמים צריך שילוב של כמה שיטות כדי להצליח) והמהירה ביותר היא קידום ממומן בגוגל.

הפרסום הממומן יקפיץ את האתר שלכם (גם אם אין אתר, אפשר דף נחיתה או אפילו טלפון והודעת SMS) לראש התוצאות.

נשמע טוב מדי? איפה הקאצ'

נכון, יש קאצ'. למודעות ממומנות בגוגל יש כמה חסרונות שחייבים להבין איך להתמודס איתם.

העובדה הראשונה: מחקרים מראים שכמעט 40% מהמחפשים במנוע החיפוש יעדיפו להימנע מלחיצה על מודעה שהיא בעצם פרסומת.

מכיוון שגוגל מחויבת בגילוי נאות – לספר לגולש שבעצם מדובר במודעה ולא בתוצאת חיפוש רגילה, היא מוסיפה סימון, כמו בתמונה הבאה:

קידום ממומן בגוגל - דוגמה של מודעה
גוגל מסמנת לגולש מדובר במודעה ממומנת

ואם לא די בכך, יש המון מתחרים. אתה לא העסק היחיד שגילה את גוגל לצערך ?.

אז מה אפשר לעשות כדי להצליח עם קידום ממומן בגוגל?

למזלנו, כמו בכל תחום אם עובדים נכון אפשר לראות בגוגל הצלחה ענקית ומרשימה.

כדי להגביר את הפופלאריות של המודעות של קידום ממומן בגוגל, גוגל עושה מאמצים להסתיר את העובדה שמדובר בעצם בפרסומת.

אני מציע כבר עכשיו לחפש בנייד ביטוי כלשהוא ולבדוק איך זה נראה בתוצאה ממומנת ואיך בתוצאה אורגנית.

אתם תגלו שדי קשה לזהות.. בטח לא כשמחפשים אינסלטור כשיש נזילה בבית..,

אבל בכלל ברגע שכותבים את הטקסט הנכון במודעה, זה כבר לא ישנה למי שחיפש אותך בכל מקרה. תיכף נרחיב בנושא.

בקשר למתחרים, יש מה לעשות! גוגל מציגה בפני המשתמשים מודעות בהתאם לציון האיכות של המודעה. ככל שהציון גבוה יותר – המודעה תוצג קודם.

איך מצליחים לעקוף מתחרים בקידום ממומן?

הכלל הראשון שתמיד נכון. כותבים תוכן מעניין ורלוונטי, המודעה חייבת למשוך את העין. צריך להשקיע חשיבה מה נכתוב במודעה. לחשוב מה יהיה חשוב לגולש לראות במודעה לפני שהוא מחליט להפוך ללקוח.

אני לא רוצה לסטות מהנושא, אבל אחד מהפרמטרים שקובעים את הציון לאיכות המודעה היא שיעור הקליקים, ככל שהמודעה טובה יותר, מצפים שיותר אנשים יקליקו עליה.

הכלל השני שגם הוא נכון תמיד: מנסים. הרעיונות הגדולים ביותר הגיעו באמצעות ניסוי.

גוגל מאפשרת לך לבחון איזו מודעה מצליחה הכי הרבה, ובאופן אוטומטי לעשות שימוש רק בה. ולכן מנסחים כמה מודעות עם סוגים שונים של קריאייטיב ומגלים מה באמת הכי מצליח.

איך עושים מודעה מקצועית שתביא לנו את האנשים הנכונים?

גוגל מציעה אפשרויות מרחיקות לכת בעיצוב המודעה. מגוון האפשרויות נרחב במיוחד ומתאים את עצמו באופו אוטומטי לנייחים וניידים.

מתוך חשיבה על ההבדלים בין גלישה במחשב לבין גלישה מנייד, גוגל מציעה התאמות מיוחדות שיגרמו למודעה שלכם לבלוט במיוחד.

למשל (וזו דוגמה אחת בלבד), ניתן להוסיף כפתור התקשרות ישירות במודעה, כדי להפוך את ההתקשרות איתך לקלה כמה שאפשר.

אפשר להוסיף קישורים נוספים שייתנו לגולש ביטחון שניתן למצוא אצלך את כל השירותים באותו תחום תחת קורת גג אחת ועוד..

כמה עולה קידום ממומן בגוגל?

ועכשיו לשאלת השאלות, מה השורה התחתונה, כמה זה יעלה?

המחיר בקידום ממומן נקבע לפי הביטויים שבחרנו שהם יפעילו את המודעה. לכל ביטוי יש מחיר ידוע מראש.

בביטויים בהם יש תחרותיות רבה העלות תהיה גבוהה לעומת ביטויים בתחרותיות נמוכה שהעלות תהיה נמוכה.

המחירים נעים בין מחיר מינימום למחיר מקסימום. והמחיר ברגע האמת נקבע בשיטת המכרז. וככה זה עובד לדוגמה:

הגולש מחפש את הביטוי "אינסטלטור בתל אביב", גוגל מבצעת סבב בין כל מי שבחרו את הביטוי במודעה שלהם ובודקת את ציון האיכות של המודעה שלהם (ופרמטרים אחרים) ומחליטה מי המנצח. המנצח כמובן יעלה לראש הרשימה והמחיר ייקבע באותו רגע של החיפוש.

בחירת מילות מפתח – האתגר

רגע! רגע!, אם לכל ביטוי יש מחיר, מה הבעיה לבחור את הביטויים הזולים וכך להביא לידים במחיר משתלם במיוחד?

התשובה הקצרה היא שלכל מילת מפתח צריך לבדוק כמה אנשים מחפשים אותה בפועל. אם נבחר מילת מפתח שמחפשים אותה 10 אנשים בכל הארץ, ואנחנו מפעילים את הפרסום רק לאזור המרכז, הסיכוי לקבל לידים לעסק הולך ופוחת ואם נבחר מילת מפתח פופלארית במיוחד ניתקל במאות מתחרים, מחיר הקליק יהיה בשמיים ותקציב הפרסום שלנו ייבלע בלי תוצאות (מה שקורה לחסרי ניסיון בתחום).

הדרך הנכונה לקבוע את מילות המפתח הנכונות היא מחקר מילות מפתח שבודק מצד אחד מה באמת אנשים מחפשים כשהם רוצים את המוצר שלך.

לפעמים זה דורש ממך (או ממי שמבצע עבורך את הפרסום) לחשוב מחוץ לקופסא, להכיר לעומק את הענף ו"להיכנס לראש" של המחפשים בגוגל.

אפשר להאריך בנושא המון, אבל במשפט מסכם: אין פרסום מוצלח בלי עבודת מחקר מילות מפתח באופן יסודי.

שליטה על התקציב

עם קידום ממומן בגוגל ניתן להגדיר מראש את התקציב ואפילו להתאים את התקציב לתוצאות.

למי שחדש בעולם השיווק הממומן, קוראים לזה המרות. מכיון שכמו שהסברתי קודם, יש תהליך מרכז, אפשר ואפילו רצוי לבצע מדידה חכמה.

מה הכוונה? נניח אני מגלה שיש ביטוי שהלידים שהגיעו דרכו הצליחו להיסגר בשיעור של 80% (הלוואי על כולם), אני יכול להגדיר תקציב חכם שיאפשר לי לגבור על המתחרים שלי בביטוי הספציפי. או למשל, נניח שמכל ליד שנסגר אני מצפה לאחוז רווח מסוים ביחס להשקעה (ROI בחישוב הפוך), ניתן להגדיר תקציב שיהיה מונחה מטרה ורק תקציב שעומד בכללים יעבור.

גם כאן אפשר לחפור עוד שעות ארוכות. אבל לסיכום: השליטה בידיים שלך. אתה קובע (לגוגל) איך, מה, כמה, למה ומתי.

כמובן שכמו בכל תחום – השקעה קטנה, תוביל לתוצאות קטנות וכל השקעה נמדדת בהתאם לאחוז הרווחים.

אני מתכוון לומר שמי שמוכר מכונית מרצדס או דירה, לא יכול להשקיע 10 ש"ח לקליק ולצפות לתוצאות. אני בכוונה מדגיש זאת, כי יש משווקים שיגידו לכם את זה!

לסיום: ניטור ומדידה ושימוש בכלי אנליטיקס מותאמים

כמו בהרבה תחומים, אין שום אפשרות להצליח בלי שבודקים ומבקרים כל הזמן. התחושה מטעה לחלוטין.

קידום ממומן בגוגל איכותי דורש בהחלט עבודה ומעקב וניתוח של הנתונים. תמיד, תמיד בידקו זאת, אל תוותרו על זה. אם אתם עובדים עם איש מקצוע דירשו: דו"ח נתונים עם הסברים (אל תספקו בגרפים צבועוניים, אל תתנחמו בליד שקיבלתם. בידקו ובידקו ששום שקל שהוצאם לא יילך לפח. אף פעם.

כאן מעודדים חופש ביטוי.. הצטרפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

היו חברותיים, שתפו!

פוסטים אחרונים

עקוב אחרינו