אינדקס פרסום בגוגל PPC

אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי: כלים פופלאריים לקידום אתרים SEO וניהול קמפיינים – PPC

בסעיפים הבאים של אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי נסקור בקצרה וביעילות מושגים מעולם השיווק שיעזרו לכם להיכנס לעניינים במהירות.

אולי קצת יהיה קשה להבין מה זה SEO ואיך עושים PPC, אבל בעזרת אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי, תקבלו הזדמנות הצצה לעבר אחורי הקלעים של תעשיית השיווק הדיגיטלי.

כלים פופלאריים לקידום אתרים SEO ושיווק דיגיטלי

רוב הכלים שהם לא של גוגל ופייסבוק יעלו כסף – בעתיד, נכתוב מאמר על כלים חינמיים שעושים עבודה קצת יותר ארוכה אבל לא רעה בכלל.

(Google Ads (AdWords | גוגל אדוורדס

סמל גוגל אדס | Google Ads Logo

גוגל אדס (או בגירסה הישנה אדוורדס) הוא בעצם עורך נפרסום המומן בכל מוצרי גוגל (חיפוש, פרסום באתרים, וידיאו ועוד).

עורך המודעות של גוגל מכיר בתוכו המון כלים לפרסום מתקדם וחכם.

כדי להכיר את הכלי והאפשרויות הרבות שיש בו מומלץ ללמוד עליו בנפרד – אפשר גם להשתמש בדף העזרה של גוגל (עברית).

אחד מהכלים הוא "מתכנן מילות המפתח (Keywords Planner)" שדרכו ניתן לקבל מידע על הביטויים שאנשים מחפשים, כמות נפח החיפושים ותחתרויות.

לחץ כאן כדי ללמוד עוד על אפשרויות הפרסום בגוגל ממומן ולהבין איך זה עובד לבעלי עסקים.

קישור לגוגל אדס / אדוורדס

גוגל אדסנס | Google AdSense

גוגל אדסנס / AdSense

אדסנס היא מוצר מבית גוגל שקונה מבעלי אתרים שטחים באתרים ואפליקציות לצורך פרסום.

אפשר לחשוב על אדסנס כמו על בורסה לשטחי פרסום באינרנט. ככל שהאתר איכותי יותר, כך המפרסמים רוצים להופיע בו וגוגל משלמת לבעל האתר בהתאם.

זהו עוד אחד מהסיבות לכתוב תוכן איכותי באתר ולהרוויח כסף מתנועת הגולשים. יש לך אתר עם תוכן מעניין? זה הזמן להתחיל להרוויח כסף מתכני האתר!. מתחילים כמו תמיד עם המדריך הרשמי של גוגל אדסנס (עברית) ומתקדמים משם.

קישור לגוגל אדסנס.

SemRush | סמרש

סמרש, semRush

זהו כלי ניתוח אתרים פולארי ומתקדם במיוחד. מנהלי קמפיינים ומקדמי אתרים SEO עושים בסמרש שימוש קבוע להרבה מטרות. שימו ❤ התוכנה בתשלום גבוה יחסית אבל ההשקעה בהחלט מחזירה את עצמה.

למרות שמדובר בחברה פרטית ראינו חובה להכליל אותה כחלק מרשימת אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי, מכיוון שהמוצר יודע לעשות המון פעולות חשובות במקביל.

בתחום קידום אתרים SEO, ניתן לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק, כולל לגלות את מילות המפתח של האתרים המתחרים ולדעת את המיקום שלהם בגוגל.

גם בנוגע לקישורים (Links), ניתן לראות את כמות הקישורים היוצאת והנכנסת אצלך ואצל המתחרים ולבנות פרופיל קישורים מוצלח מאתרים ברמת איכות גבוהה.

בתחום הקידום הממומן PPC, ניתן לקבל מידע על מילות מפתח, לבצע בניית תקציב חכמה ואפילו לגלות את מילות המפתח של המתחרים בחיפוש הממומן.

מעבר לכלים הרבים שסמרש מציעה, ניתן לחבר את האתר ולקבל טיפים ודו"חות על בסיס קבוע ועוד המון…

קישור לאתר SemRush.

Google Analytics

גוגל אנליטיקס

זהו שירות מבית גוגל שאין תחליף לו לצורך קידום אתרים אורגני SEO ועושים בו שימוש לצורך קבלת מידע חשוב בניהול קמפיינים PPC. חשוב לציין כי אנליטיקס הוא כלי שדורש הבנה והוא קצת מורכב לאנשים נורמליים :).

הנה מדריך להתקנת אנלטיקס בוורדפרס:

בגוגל אנלטיקס אפשר לקבל מידע מפורט ולנתח את התנהגות הגולשים באתר וככה לשפר דרמטית את השגת יעדי האתר (מכירות, הרשמה, לידים ומה לא..).

כדי לקרוא את הנתונים ולהבין באמת את המשמעות חשוב להבין את מילון המונחים בשיווק דיגיטלי.

למתקדמים בלבד: קיימות הרחבות ואינטגרציות שמשתלבות לתוך אנלטיקס כמו Google Optimize ששם ניתן לקבל נתונים מפולחים וממוקדים וכמו Google Data Studio שדרכו ניתן לייצר דו"חות ומשפכים מותאמים אישית.

אלכסה – Alexa

החברה אוספת נתונים ומעניקה ציון תעבורת רשת לאתרי אינטרנט. הנתונים נאספים בזכות התוסף הפופלארי של החברה לדפדפן כרום.

כלים פופלאריים לבחינת קישורים

מעבר לכלים שהזכרנו קודם, שרובם ככולם עוסקים בניתוח אתרים וכוללים גם כלים לניתוח קישורים, אבל אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי, חייב לכלול כמה כלים נוספים שמקדמי אתרים משתמשים בהם.

מג'סטיק | Majestic

כלי לבדיקת קישורים מג'סטיק

כלי פופלארי (והזול יחסית) לביצוע ניתוח קישורים באתרים. כל הכלים האלו (כולל מתחרים כמו ahrefs) עובדים עם מערכת שסורקת אתרים ומאתרת את הקישורים אליהם. קישור ףלאתר מג'סטיק

Screaming Frog

Screaming Frog

תוכנה לסריקת אתרים שמספקת מידע על סמכות הדפים באתר, מתריעה על לינקים שבורים, חוסר בתגיות מטא, וכותרות בדפים. התוכנה משמשת מקדמי אתרים SEO והיא חינמית, ניתן להוריד אותה מכאן. כלי דומה: A1Analyzer

אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי: מושגים טכניים

אם עד עכשיו עסקנו בכלים שמקדמי אתרים עוסקים בהם, בואו נעשה בריף קצר על הצד הטכני של האתר שזהו גם חלק חשוב מעבודת קידום אתרים – פחות נוגע למנהלי קמפיינים PPC.

AJAX

זהו טכנולוגיה ששואבת נתונים מהשרת ללא רענון הדף – דוגמה טובה הם משחקי רשת שמשחקים מהדפדפן.

הדבר גורם לחפש שיטות מתוחכמות לקידום אתרי ממשפחת אייג'קס, אחת השיטות היא לבצע ניתוח של האתר ולהקצות URL לכל צילום ולשלול לאינדקוס בגוגל.

טקסט עוגן – אנקור (Anchor Text)

אנקור הוא המילה או המשפט שמופיעה בקישור . למילה שאותה בוחרים יש משמעות בקידום אתרים, ככל שהמילה קשורה יותר, כך גוגל תבין את תוכן האתר טוב יותר.

AMP

זהו טכנולוגיה בקוד פתוח מבית גוגל, המטרה היא להגיש דפי אינטרנט במהירות רבה. גוגל שומרת על שרתיה עותק "רזה" (בלי עיצובים וקוד מיותר) וכך הדף נטען במהירות. יש הוכחות שדפי AMP מתקדמים בקלות יחסית במנועי חיפוש. קישור לאתר פרויקט AMP.

אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי: מונחים בשיווק ממומן PPC

השיווק הממומן

BID | הצעת מחיר

בכל פלטפורמות הפרסום שקיימים יש תהליך שנקרא מכרז. בתהליך המכרז מתמודד מספר מפרסמים שמבקשים לפרסם לגולש מסוים. לדוגמה: בפייסבוק, אני ואחרים מעוניינים לפרסם לאותו גולש – הוא מקבל רק מודעה אחת מתוך כולם, כחלק מהתהליך יש מכרז בו כל מתמודד מציע הצעת מחיר.

לרוב אנחנו נרצה להגיש הצעת מחיר שמצד אחד תנצח את המתחרים, ומהצד השני לא תרושש אותנו. הכוונה היא להצעת מחיר הגיונית ביחס לרווחים. יש אפשרות להצעת מחיר אוטומטית יחד עם אפשרויות מתקדמות להגשת בידים.

Bounce Rate – שיעור נטישה

מדד שמציין את שיעור הגולשים שנכנסו לאתר ונטשו – במקום לעבור לעמוד אחר. הנתונים מתקבלים באנלטיקיס ומטרת הקידום היא לגרום לאחוזי נטישה נמוכים ככל האפשר.

Conversion Rate / יחס המרה

המרה הוא התהליך אותו עובר המשתמש מרגע ההקלקה עד לסיום הפעולה (הרשמה, קנייה, השארת פרטים ועוד). יחס ההמרה הוא האחוז שהשאירו פרטים (לדוגמה) מתוך כל גולשי האתר. לפעמים החישוב עשוי להיות מורכב יותר בהתאם למורכבות הפעולה.

 תשלום לפי פעולה ( PPA/CPA- Cost Per Action)

זהו מודל תשלום במודעות ממומנות, שבו המףפרסם מחויב על פעולה שהגולש ביצע כמו: חשיפה, קליק, קנייה, השארת פרטים, צפייה בווידיאו (CPV cost per view) שיחת טלפון ועוד.

יש ממד נוסף שבוחן את האפקטביות של התוצאה מכל פעולה שנקרא eCPA.

CPM – תשלום לאלף חשיפות (cost per mille)

בקמפיינים בהם המטרה היא לחשוף את הפרסום לכמה שיותר אנשים, מקובל מודל תשלום עבור 1000 חשיפות. יש הגדרות שונות לחשיפה בפלטפורמות השונות.

אינדקס SEO ושיווק דיגיטלי: מונחים של קידום אתרים אורגני SEO – פרופיל קישורים

Crawler | זחלן / עכביש

זהו בעצם הליבה של מנועי החיפוש. מדובר בתוכנה שגולשת באתר וקוראת את המידע. היא מתקדמת בקישור לקישור. כל אצתר מקבל תקציב סריקה שקובע את תדירות הביקורים של העכבישים. ככל שהתוכן מתעדכן לעתים קרובות יות, כך תקציב הסריקה גודל.

ניתן לחסום ולהגדיר לעכביש הנחיות באמצעות קובץ robot.txt.

Disavow links – כלי הסרת לינקים של גוגל

כלי של גוגל המאפשר הסרה ממנועי החיפוש קישורים לא רצויים לאתר שלנו. מומלץ לשימוש במקרי קיצון בלבד. אם עושים הסרה, מעלים קובץ TXT אם רשימת הקישורים להסרה וממתינים לסריקה הבאה. קישור לכלי ההסרה של גוגל.

קידום אתרים שלילי Negative SEO

זהו שם קוד לפעולות של פעילות "לא חוקית" בקידום אתרים. אנחנו כמובן לא מלמדים אתכם דברים אסורים, אבל כדאי מאוד להכיר.

יש שיטה שחורה שנקראת (מיסוך), מראים לגוגל גירסה תקנית וטובה ולגולש מראים גירסה שונה ומקוצרת. או למשל הפצצת אתרים מתחרים בקישורי ספאם, בניית קישורים לא טבעית מאתרי זבל ותגובות בפורומים ועוד שיטות שאולי מצליחים בטווח הקצר אבל כושלים בטווח הארוך – שימו לב שהקידום שלכם תקין וטבעי.

להמשך קריאה בנושא קידום שלילי וכובע שחור (Black Hat) בויקיפדיה (אנגלית).

שיכפול תוכן – Duplicate Content

מנועי החיפוש מענישים אתרים שגונבים תוכן. תוכן שאינו מקורי יכול להוביל להורדה ארו מחיקה מתוצאות החיפוש, ניתן לבדוק האם התוכן מוכפל בכלי הפופולארי Copyscape.

קישורים do-follow וקישורים no-follow

בעולם הקישורים נהוג לבחון 2 סוגים של קישורים, קישורים שמעבירים כוח (מבחינת דירוג אתר) או קישור שלא מעביר כוח. קישורים עוקבים אלו קישורים שהעכביש (זוכרים) יעברו לאתר אחר ויעבירו כוח לאתר המקושר.

ולכן רצוי להוציא קישורי follow רק מאתרים איכותיים ובדירוג גבוה. גם קישורים מסוג no-follow משפיעים על הדירוג וחשוב להקפיד להוציא גם קישורים כאלו מאתרים איכותיים. שים ❤: כמעט רוב הקישורים מאתרי וורדפרס, פייסבוק ועוד הם קישורי no-follow.

קישורים יוצאים | External links

קישורים מפנים לאתרים אחרים, גוגל בודק גם לאלו אתרים אמחנו מוציאים קישורים ולהפעיל שיקול דעת על סוג הקישורים שמוציאים.

היררכיה של אתר

לאתר יש סדר לוגי מסוים.

האתר בנוי מדפי אב, לדפי אב יש בנים (לא תמיד), והבנים הם גם דפי האב בעצמם של בניהם. מקדמי אתרים סבורים שניתן לקדם רק עד רמת שלישית בסדר ולא מעבר לכך.

ההיררכיה חייבת להילקח בחשבון כבר בשלב בניית האתר, ובכל מקרה זהו חלק מעבודת הקידום. ככל שהדף ממוקם גבוה יותר, כך יש לו בנים ונכדים ולכן הוא מקודם יותר מהשאר.

צדדים טכניים בקידום אתרים אורגני SEO

HTTPS אבטחת SSL

זהו פרוטוקול גלישה מאובטח עם תעודת הצפנה מסוג SSL, הנתונים שהמשתמש מקבל ומזין מוצפנים לפני שהם מועברים אליו.

גוגל הצהירה, שהיא תעדיף לקדם דפים בעלי רמת אבטחה גבוהה שישמרו על פרטיות המשתמש. את תעודת ההצפנה ניתן לרוב להתקין דרך חברת האחסון או לקנות תעודה עצמאית.

אינדקס index של גוגל

גוגל עובדת בשיטת סריקת כל האתרים באינטרנט. בעצם גוגל שומרת על שרתיה את כל האתרים שחשופים בפניה.

בעולם קידום האתרים אנו רוצים לוודא שהדפים נסרקו, ניתן לבדוק זאת חלקית בגוגל search console או להשתמש בפקודת site:https://www.domain.com כדי לוודא סריקה מלאה.

יש שיטות מתקדמות לגרום לגוגל להגדיל את תקציב הסריקה שלנו ולגרום לזחלנים של גוגל (googleboots) לסרוק את האתר לעתים קרובות.

בעיקרון, חשוב לדאוג לעדכן את התוכן ולשלוח sitemap.xml לאחר העדכון.

קישורים פנימיים – internal links

קישורים פנימיים באתר.

הקישורים באתר יוצרים את ההיררכיה בין דפי האתר. שימוש חכם בקישורים פנימיים, יכול לחזק גם דפים משניים בתוצאות החיפוש.

מילות מפתח

כפי שניתן לקרוא על קידום אתרים SEO באתר, גוגל מביאה תוצאות לפי התאמת התוכן למילת המפתח.

ולכן חשוב לשלב את מילות המפתח בדף שאותו אנו רוצים לקדם, ולהקפיד על פיזור נכון של מילות המפתח בטקטס. לרוב לא מקדמים יותר משני ביטויים בעמוד יחיד.

רצוי ויעיל לבחור מילות מפתח בעלות זנב ארוך ולקדם אותם באתר ובכך לעקוף את המתחרים בדלת האחורית. קידום מילות המפתח בעלות תחרות גבוהה במיוחד אורכת זמן רב ודורשת להיות בתחרות מתמדת.

גרף הידע של גוגל

גוגל מעשירה את תוצאות החיפוש שלה עם מגוון רחב של מידע מיידי.

גוגל אוספת מידע מאתרים שונים ומנגישה את התוצאות בראש תוצאות החיפוש. ישנם שיטות איך לבצע התאמה של הנתונים באתר לגרף הידע כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש – בעיקר בשימוש בהגשת מידע לפי סטנדרטים של schema.org.

קליק בייט – פתיון קליקים

יש אתרים ולעתים מפרסמים בטאבולה ואאוטבריין עושים שימוש בכותרת שגורמת לאנשים ללחוץ.

כמו למשל: למה מסתירים מהציבור את התרופה למחלת הסרטן? ועוד כאלו.

הסיבה לקליק בייט נועדה להעלות את שיעור הקליקים CTR לאתר. זה נכון גם בפרסום, ככל ששיעור הקליקים גבוה יותר, כך עלות כל לחיצה נמוכה יותר.

בעת האחרונה, עם כל המלחמות של גוגל והרשתות החברתיות בפייק ניוז, אתרים שעושים שימוש בקליק בייט עלולים לספוג עונשים של הורדה בדירוד ואפילו אזהרה על חשד להפצת חדשות כוזבות.

אינדקס SEO: מילות מפתח

CTR שיעור הקליקים

שיעור הקליקים הוא מדד מרכזי בשיווק דיגיטלי שבוחן את איכות המודעה.

אם נניח המודעה הופיעה 100 פעמים והקליקו עליה 30 פעמים הרי שלמודעה CTR של 30% (מאחל לכולם).

מכיוון שהסיבה שאנשים לוחצים על מודעות תלויה בהמון גורמים, וגם מדידת מספר ההופעות גם היא ניתנת לחישוב בהמון דרכים, מקובל בקידום אתרים אורגני SEO להשתמש במדדים משנים ובניתוחים אחרים לחישוב שיעור הקליקים.

עם זאת ולמרות זאת, השאיפה חייבת להיות לתוכן איכותי, רלוונטי ומעניין + כותרת ותיאור מושך שתגרום לשיעור לחיצות גבוה במיוחד.

מדד יעילות מילות המפתח – KEI Keyword effective) Index)

זהו מדד שמספק תמונה אמיתית יותר על איכות מילת המפתח. יש שיטות שונות לחשב אותה, מקובל להפריד בין מילות מפתח של PPC לקידום אורגני SEO.

החישוב של המדד נעשה בחלוקה של כמות החיפושים של מילת המפתח בכמות תוצאות החיפוש המדויקות.

כדי לקבל כמות חיפושים מדויקת, מבצעים חיפוש עם סימוני גרשיים בשורת החיפוש ("חיפוש") וכך ניתן לנבא את סיכויי הקידום.

עם PPC קצת קשה להשתמש במדד הזה (בגלל +חיפוש רחב+, למבינים בלבד) ולכן עושים שימוש בהופעות נרחבות של המדד.

אינדקס SEO: מדדי SEO שחייים להכיר

PageRank

ציון איכות הדף, ציון שגוגל מעניקה ברמת דומיין וברמת כתובת דף. הציון מורכב מאינספור פרמטרים וניתן לבדוק את איכות הדף בכלים כמו Semrush.

Quality Score

בכל פלטפורמות הפרסום קיים מנגנון שמעניק צון לכל מודעה, ציון גבוה יגרום למודעה להיות מוצגת בתדירות גבוהה ולהנות מזכייה גם בהצעות מחיר נמוכות מהמתחרים. כל פלטפורמה מודדת איכות בשיטה שונה. ככל ככל שה- CTR כבוה יותר, כך ציון האיכות יעלה.

קנוניקל | Canonical

תג HTML שמפנה את מנועי החיפוש לדף הנכון. יש מצבים בהם יש דפים כפולים עם כתובות שונות, או לחילופין דף שעודכן בכתובת חדשה. הקוד יפנה את מנועי החיפוש לדף הרצוי וימנע הכפלת תוכן. עושים שימוש בדף קנוני גם במקרים בהם הדף נמחק, כדי להימנע משגיאה 404.

TrustRank

מדד האמון של גוגל לאתרים. מקובל שאתרי ממשל ומדע נחשבים לאמינים במיוחד. מקדם אתרים SEO טוב דואג להוציא קישורים ׁ(או לקנות) מאתרים בעלי רמת אמון גבוהה.

כלים לניהול תוצאות החיפוש

Tag Manager google

גוגל תג מנג'ר

כלי של גוגל שמאפשר להטמיע קודי מעקב באתרים בקליק אחד. בשיווק דיגיטלי אנחנו רוצים לפנות לקהל שביקר באתר שלנו ולצורך כך נרצה לשלוח נתונים לפייסוק, גוגל ועוד על הגולשים באתר.

מנהל התגים של גוגל מאפשר להתקין פיקסלים ולהגדיר אותם בצורה חכמה שתביא את הקהל הנכון ביותר. שימוש מקצועי בתג מנג'ר דורש הבנה של הכלי ודאגה על זמן הטעינה של האתר (כי בזמן הטעינה האתר שולח נתונים לגוגל, פייסבוק וכו). קישור ל-GTM.

Google search console / Bing WebMaster

גוגל סרצ' קונסול

סרצ' קונסול זהו המקום בו ניתן לנהל את תוצאות החיפוש בגוגל. ב-2019 יצאה גירסה חדשה שדורשת שימוש בשני הגירסאות. ניתן לבקש שם אינדוקס מחדש ולקבל מידע על שגיאות וקישורים. קישור לאתר Search Console.

Summary
Review Date
Reviewed Item
אינדקס שיווק דיגיטלי
Author Rating
51star1star1star1star1star
Ad Marker

Ad Marker

המטרה של הצוות שלנו היא: להדגיש אותך באינטרנט ולהוביל אותך להצלחה עסקית. הצוות כותב מאמרים בתחומי השיווק והפרסום באינטרנט לעסקים במטרה לעזור לבעלי עסקים לשגשג באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. המאמרים מתעדכנים בתדירות גבוהה ושמים דגש על מידע שיכול להועיל לגולשים באתר. ניתן גם ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בעמוד "צור קשר".

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היו חברותיים, שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

פוסטים אחרונים

עקוב אחרינו